Jak šel Andy Seznamem
Únor 2017
Nastupuje do Reklamní divize, kde má na starosti hledání cest, jak lépe monetizovat reklamní produkty a další služby Seznamu. Kolegové na reklamě si ho hned všímají, hodně se ptá a nechápe, proč něco nejde, když je to tak jednoduché. Jeho první nadřízený, Petr Daneš, vzpomíná: „Když mi při výběrovém řízení opravil chybu v zadání, tak mi bylo jasné, že práce s ním bude stát za to.“
Březen 2018
Ne, ne a ne. Nic jiného Andy od kolegů neslyší. Pak ale v potemnělé zasedačce jeden znavený kolega zašeptá „ano“, a to Andymu stačí. Vzniká tak první Seznam Native!
Tvorba článku Velká a šílená story rodu Gettyů způsobí i velkou a šílenou story v řadách Seznamáků. „Pamatuji si, že jsem musela začít kódovat ještě v průběhu kreslení grafiky a první demo na webu Seznam Zpráv bylo vyloženě na facku,“ říká kodérka Veronika Lipusová. Klient za to týmu posílá kanystr na naftu s logem HBO. Autor první grafiky Radek Moravec si ho pro jistotu dodnes bere s sebou do auta, když vyjíždí na teambuildingy.
Prosinec 2018
Andy se oficiálně stává projektovým manažerem Nativů, které se brzy mají roztočit ve velkém. Přichází totiž novinářka Kristýna Ročkai. Paradoxně ji nestresuje množství článků, které má napsat, ani neúprosné deadliny. „Nejhorších bylo těch 20 minut týdně, kdy jsem pod dohledem Andyho musela doplňovat čísla do reportu. Motivace byla jasná, bylo potřeba dělat tolik projektů, aby nám schválili další headcount a já už tohle peklo nemusela prožívat.“
Září 2019
Týmu se daří, vznikají desítky Nativů. Andyho už znají všichni obchodníci v Seznamu i organizátoři konferencí. Je jasné, že tenhle vlak se jen tak nezastaví, a tak do týmu nastupuje projektová manažerka Jitka Damková. Díky Jitce si Andy mohl později konečně trochu oddychnout a vyrazit na dovolenou. „Když nám tehdy předával, co všechno je potřeba udělat, tak se mi orosilo čelo jako nikdy před tím,“ vypráví Jitka. „Všechno bylo zpožděné a ideálně se mělo začít dělat už před měsícem.“ Andy ale nikdy nezapochybuje, že by jeho tým něco nezvládl. Důvěra ve své lidi ho nikdy neopustí.
Květen 2020
Na místo obchodního ředitele Seznamu nastupuje Tomáš Búřil. Říká se, že ještě dříve, než si z podpory přinesl notebook ke svému stolu, tak věděl, co je Seznam Native. „Andy mě na Twitteru sleduje od roku 2014, jak mohl vědět, že se mu to bude hodit? Trochu mě to děsí,“ přiznává Tomáš.
Krátce poté vzniká nové oddělení speciálních projektů, které má mimo jiné na starosti spolupráce s redakcemi. I tam se dokázal Andy infiltrovat. „Pro mnohé byl v té době jen nějaký týpek s předraženým formátem, který nebude nikdo chtít,“ vzpomíná Dana Pošarová, konzultantka content marketingu. Dnes se tomu názoru hlasitě směje, aby zakryla, jak moc se mýlila.
Září 2020
Den D, respektive SBS. Prvního září je oficiálně představeno Seznam Brand Studio. Velký krok pro Seznam, ještě větší pro Andyho. Věci dostávají rychlý spád.
V průběhu září navíc spatří světlo světa vůbec první Advertorial. „Sice vyšel jako Seznam Native Light, protože to obchodník prodal dřív, než byla hotová šablona, ale i tak to byl úžasný okamžik,“ potvrzuje bývalá projektová manažerka Karolína Otevřelová.
Listopad 2020
Bez videa dělat brand nejde! Křičí Andy a zakládá videotým. „Sice trvalo půl roku, než jsem vzal do ruky kameru a něco skutečně natočil, ale výplatu jsem i tak dostával,“ směje se tehdejší videomaker Matouš Vaněk. A skutečně, v září dalšího roku vzniká pod hlavičkou SBS první seriál na Streamu.
Prosinec 2020
Dárky ten rok přicházejí už před Štědrým dnem. Úsilí celého týmu a jedinečné projekty nemohly zůstat nepovšimnuty. První stříbrná medaile v IMC Czech Awards 2020 za projekt pro značku Crestyl je navíc jen předzvěstí dalších úspěchů.
Daří se realizovat první skutečné brandové měření. Manažer dat a výzkumu Miloš Uldrich si na první setkání s Andym pamatuje naprosto přesně: „Chodil jsem za RTB tým do Palírny na schůzky a motal se tam takovej mladej kluk v kloboučku. Viděl v měření budoucnost a Brand Lift chtěl používat na všechno.“
Leden 2021
Skutečný gamechanger pro Andyho nastává na nový rok. Do týmu nastupuje stratég Honza Čapek. „Když jsem na pohovoru prezentoval ukázkový návrh kampaně, Andy měl v očích slzy, jak byl dojatý,“ doplňuje Honza (informace v tomto odstavci se nepodařilo ověřit z nezávislých zdrojů a marketingové anály o tom mlčí, poznámka editora). To ale ještě netušil, že to, co si vymyslí v prezentaci, se bude i realizovat. Vznikla první kampaň se zapojením Map, fotbalový seriál na Seznam Zprávách nebo třeba livestream slavnostního vyhlášení ekologické soutěže na homepage Seznamu. „Andy si odjel na dovolenou a my tady museli otáčet satelitem, aby se to odvysílalo. Stálo to ale za to!“
Březen 2021
Daří se i Advertorialům, které má na starosti Lucie Fumfálková. „Psala jsem jeden za druhým, někdy i druhý za prvním a hlava mi z toho šla kolem,“ líčí Lucie a dodává: „Asi po roce jsem si chtěla vzít volno, Andy se tomu nejdřív hrozně divil, ale nakonec svolil a začali jsme budovat tým zaměřený na Advertorialy.“
Leden 2022
Pokračuje se ve velkém tempu, přibývají projekty, zkvalitňují se výstupy a tým dále roste. Další posilou se stává Stanislav Tošner, který postupně přebírá správu kampaní. „Tehdy jsem v Seznamu zvažoval co dál a po krátkém rozhovoru s Andym jsem měl pocit, že rčení ‚Sky is the limit‘ jsem chápal opravdu velmi omezeně.“
Březen 2022 & Květen 2023
Březen 2022 a následně i květen 2023 se stávají symboly úspěchu i na mezinárodní úrovni. Seznam Brand Studio boduje v soutěži Native Advertising Awards v Kodani, kde měří síly studia velkých mezinárodních domů, včetně BBC či New York Times. Andy se svým týmem tam dokazuje, že i s malými rozpočty jde hrát velké divadlo.