Norbert Srba mladší se od svého tatínka naučil mnoho věcí. Trávil s ním víkendy a prázdniny v dílně opravováním aut. A když se k Srbovým ještě před revolucí čas od času dostal německý časopis Auto Bild, prohlíželi si jej jako svátost.
„Jednou se tátovi podařilo vyřídit všechny výjezdní doložky a vyjeli jsme spolu na můj první autosalon IAA ´89. Tam jsem mimo jiné spatřil horkou novinku Opel Calibra,“ vypráví Srba junior.
Jedním z prvních zákazníků v Srba Servisu byl v roce 1991 španělský obchodník, který vlastnil vůz Opel Ascona GT. „Ač se o vůz příliš nestaral, Opel ukázal, že je držák a při jedné zkušební jízdě, když táta sešlápl plynový pedál, měl jsem pocit, že neexistuje rychlejšího vozu. Dodnes si pamatuji to zatáhnutí do sportovních sedadel Opel,“ přibližuje svoji dávnou vzpomínku.
Dnes vlastní čtyři vozy Opel GT. Každý má podle něj svůj příběh a je něčím výjimečný. „Můj první vůz Opel GT 1900 jsem spatřil u jednoho dealera v malém německém městečku v létě 2001. Ihned jsem se do něj zamiloval a zakoupil, to jsem však ještě nevěděl, do čeho vstupuji. Vůz byl ve velmi špatném stavu, co se týče karoserie. Po rozebrání, které šlo velmi rychle, jsem zjistil, že celou podlahu drží pohromadě pouze textilní koberec,“ popisuje Srba mladší.
V době, kdy byl Internet teprve na začátku, se náhradní díly nedaly sehnat. A tak si jednotlivé karosářské díly Srbovi vyráběli vlastnoručně z kusu plechu. Když po 10 letech začal shánět další díly, byl zázrak, když nějaký z Německa, ze Spojených států nebo třeba z Řecka dorazil. „Některé jsou snadno dostupné, některé hledám i několik dní. Je to taková hra. Ani nevnímám, že jsem začal večer a k nějaké bližší informaci jsem se dostal až pozdě v noci, je to prostě hobby,“ usmívá se Srba junior, který si po úspěšné renovaci rád užívá projížďky do přírody.
Zatímco si první Opel GT 1900 staví podle vlastního vkusu, další tři renovuje tak, aby vypadaly jako v době jejich prodeje. To vyžaduje pracnou renovaci každého dílu. „Táta mi říkal, že vozy Opel jsou jako lego. Vše do sebe zapadá, má svůj smysl a logiku. A to platí i dnes,“ říká Srba junior, kterého Opel láká především technologiemi prémiových značek, které automobilka umisťuje i do vozů střední třídy. „Je vidět, že auta Opel jsou konstruovaná od lidí pro lidi. Zákazník tak dostává hodnotný vůz za rozumné peníze,“ říká Srba mladší.